Til Deltagerne Til VUC Vesterskovsløbet 

Information

Vi glæder os til at se dig til VUC Vesterskovsløbet torsdag den 25. maj 2017 ved Haderslev Idrætscenter, Stadionvej 5, 6100 Haderslev. 

Nedenfor information om løbet. Følg også med på løbets Facebookside og på klubbens hjemmeside

For-træning:

Det er i år muligt, at deltage i for-træning til VUC Vesterskovløbet. Det foregår tirsdag den 7. marts, tirsdag den 4. april og tirsdag den 2. maj kl. 18.00 fra VUC Syd, Christian X's Vej 39, 6100 Haderslev. Der løbes bl.a. på anden sløjfe af 1/2 Marathon ruten og kortere distancer i området. Fortræningen vil blive guidet af erfarne løbere og løbetrænere fra Haderslev Idræts-Forening.

Der vil efter træningen være mulighed for bad på VUC, og der vil blive serveret kaffe. Fortræningen er åben for alle.

Startnummer:

Afhentning af startnummer foregår i foyeren i Haderslev Idrætscenter onsdag den 24. maj kl. 18.00 – 20.00 eller torsdag den 25. maj fra kl. 8.30. 

Hvis du er tilmeldt på et hold, kan det være aftalt at startnr. afhentes af ”holdlederen”, der så sørger for fordeling. Du vil modtage information fra din holdleder. 
Hvis holdlederen henter startnumrene samlet, kan du kun få det hos holdlederen. Det meget vigtigt, at fordelingen sker korrekt og at startnummeret udleveres til den rigtige løber. 

Startnummeret anbringes på brystet. Chip til tidtagning er indbygget i startnummeret, så det er vigtigt at løbe med startnummeret. 

Tjek at du får det rigtige startnummer, da du ellers vil få noteret en forkert tid. 

Parkering:

Der er gode parkeringsforhold i stadionområdet. Fra Christiansfeldvej er der indkørsel til Stadionvej til Haderslev Idrætscenter. 

Omklædning og bad:

Der er mulighed for omklædning og bad i Haderslev Idrætscenter.

Omklædningsrummene findes i kælderen: 
Damer: K11-12-13-14 
Herrer: K3-4-5-6 

Værdiopbevaring:

Værdiopbevaringen foregår i Mødelokale 2 på 1. sal i Haderslev Idrætscenter. 

Du kan få udleveret en plasticpose (indkøbspose - størrelse), hvor du selv skal skrive dit startnummer på. 

Cafeteria:

I centret ligger cafeteriaet, som har åbent hele dagen. Her kan du afhente din evt. bestilte sportsbolle. 

Hvis du ikke har bestilt en sportsbolle, kan du på selve dagen købe, men det vil være en god ide at bestille den inden løbet skydes i gang. 

Der kan selvfølgelig også købes øl, vand og cafeteriets øvrige produkter. Der vil være mulighed for køb af grillpølser. 

Ved uheld/skader:

På stadionområdet vil der være samaritter, der kan hjælpe dig, hvis du kommer galt af sted med f.eks. en forvreden fod eller lignende skader. 

Herudover vil der under løbet være samaritter ved væskedepoterne samt mobile samaritter på cykel ude på ruten. Samaritterne kan kendes på orange veste. 

Ved alvorligere skader/ulykker skal du henvende dig til den nærmeste hjælper, hvor I sammen vil vurdere det videre forløb.

Foto:

På ruten og på stævnepladsen vil du kunne møde VUC Vesterskovsløbets dygtige fotografer. De vil tage billeder i løbet af dagen. 

På stævnepladsen er opsat en fotovæg, hvor du kan blive foreviget efter veloverstået løb. 

Billederne vil efterfølgende kunne ses på vores hjemmeside og der vil være fotos på resultatlisten. 

Facebook:

Løbets facebookside findes på https://www.facebook.com/VucVesterskovslobet

Her vil der komme information m.v. 

Du er også meget velkommen til at dele dine egne oplevelser på instagram og facebook under #VUCvesterskovsløbet2017 #VUCvesterskovsløbet 

Opvarmning:

Fælles opvarmning for alle – (ikke ½ maraton) starter på stadion ca. 

kl. 9.35 børneløbet 
kl. 10.15 10km løbere
kl. 10.40 5km løbere

Dygtige instruktører fra Pulz Fitness, Haderslev vil stå for opvarmningen. 

Starttider:

  • 21,1 km starter kl. 09.35 
  • Børneløb 2,1 km starter kl. 9.48 
  • 10,0 km starter kl. 10.25 
  • 5 km gårute starter kl. 10.30 
  • 5,7 km starter kl. 10.45 

Forplejning:

I målområdet vil der være væske, frugt og boller til alle løbere. 

Diplom:

Du kan selv printe diplomet fra resultatlisten på www.sportstiming.dk eller få det udskrevet i Sekretariatsteltet. 

Resultater og tider kan ses på infoskærme i målområdet. 

Der vil ligeledes være resultater, information og billeder på storskærm i målområdet. 

Præmier:

Børneløbet:
Alle deltagere i børneløbet modtager en medalje når de kommer i mål. Også børn under 11 år på andre distancer får medalje. Der er desuden medalje til 1., 2. og 3. plads til piger og drenge i klasserne op til 8 år samt 8- 10 år 

Øvrige distancer: 
Præmie til 1, 2 og 3. plads til kvinder og mænd på hver distance. 

Overrækkelse af præmier foregår på stadionområdet. 

Understående er cirka tidspunkter – evt. ændringer bliver annonceret i højttalerne.

  • Kl. 10.30 Børneløbet, Piger og drenge
  • Kl. 11-30 5,7 km, Kvinder og mænd 
  • Kl. 11.35 10 km, Kvinder og mænd 
  • Kl. 11.40 21,1 km, Kvinder og mænd 
  • Kl. 11.50 Pokal til det største hold 

P.S: Hvis du står som tilmelder/holdleder, kan du modtage flere mails.